Wnętrza rustykalne - hit czy kit?

Od jakiegoś czasu interesuję się szeroko pojętą aranżacją wnętrz. Od rustykalnych, przez vintage, styl skandynawski do modern classic. Podoba mi się chyba każdy możliwy sposób wykończenia pomieszczeń, dlatego tak ciężko mi się zdecydować na to, jak w przyszłości chciałabym, żeby wyglądał mój dom/mieszkanie. Mam jeszcze sporo czasu na podjęcie takiej decyzji, ale często o tym myślę, lubię planować własne życie, choć w dużej mierze zdaję się też na los i to, co zaplanował dla mnie Ten na górze.

Styl rustykalny to jasne, pastelowe kolory. Ściany – najczęściej malowane na biało, powinny wyglądać jak bielone, a tynk na nich niekoniecznie musi być gładki i równy. Można też pokusić się o jasne odcienie zieleni, czy błękitu, dobrze wyglądają przecierki. Równie odpowiednie są ściany wyłożone kamieniem lub drewnem.  Na podłogach, poza drewnem, może znaleźć się kamień lub płytki o nierównych brzegach i cieniowanych kolorach. Do rustykalnego wnętrza idealnie pasuje kominek w obudowie z kamienia lub tradycyjny piec kaflowy. W stylu rustykalnym drewno odgrywa bardzo ważną rolę, podłogi, meble, ściany właśnie z tego tworzywa to jest to! 
W takie wnętrza idealnie wpasują się duże, masywne meble, jak kredensy, ławy, skrzynie, które niekoniecznie trzeba wykorzystywać tylko w ich podstawowym przeznaczeniu, np. drewniana skrzynia z płaskim wiekiem to idealny stolik kawowy. 

Rustyk lubuje się w dodatkach - stare naczynia, ceramiczne dzbanki, dywany, kolorowe poduszki i narzuty, a na nich tradycyjne ludowe wzory lub kwiaty.
z pomocą e-aranzacje.pl

Share:

0 komentarze